Τὸ ξέρω πὼς καθένας μοναχὸς πορεύεται στὸν ἔρωτα, μοναχὸς στὴ δόξα καὶ στὸ θάνατο.
Τὸ ξέρω. Τὸ δοκίμασα. Δὲν ὠφελεῖ. Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου ~ Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Lisa

This is thy hour O Soul, thy free flight into the wordless. Away from books, away from art, the day erased, the lesson done. Thee fully forth emerging, silent gazing, pondering the themes thou lovest best. Night, sleep, death, and the stars. - Walt Whitman

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Καλά Κούλουμα!

EDITORIAL

Αμόλα καλούμπα!


4η συνεχόμενη Καθαρά Δευτέρα από τη μέρα που ξεκίνησα αυτό το ιστολόγιο. 
Πώς περνάνε τα χρόνια.. 

Έχουν αλλάξει τόσα πολλά τα τελευταία χρόνια στη ζωή μου, με αποκορύφωμα το πτυχίο μου. Έχω αλλάξει εγώ η ίδια. Σε βάθος. Έχω μεγαλώσει. Αυτό το ιστολόγιο είναι κατά κάποιο τρόπο το δικό μου πέρασμα στην ενηλικίωση(ασχέτως που ήμουν ήδη 18 όταν ξεκίνησα να γράφω). Το βλέπω διαβάζοντας παλαιότερες αναρτήσεις και πόσο έχει αλλάξει ο τρόπος έκφρασής μου, ο χαρακτήρας που βγάζω γράφοντας.

Ας μην επεκταθώ περισσότερο, το σημερινό editorial είναι αφιερωμένο στην Καθαρά Δευτέρα.

Λαγάνα του Άκη

Η Καθαρά Δευτέρα σηματοδοτεί τη λήξη της Αποκριάς και την έναρξη του ταξιδιού  νηστείας.  Γι' αυτό τέτοια μέρα απολαμβάνουμε νηστίσιμες λιχουδιές: θαλασσινά, λαγάνα, φασόλια, χαλβά κ.α. 

Σήμερα για πρώτη φορά έφτιαξα σπιτική λαγάνα, ακολουθώντας τη συνταγή του Άκη Πετρετζίκη από την εκπομπή του, "Κάντο όπως ο Άκης"

Σε περίπτωση που δεν έχετε δοκιμάσει τις συνταγές του(ή για κάποιο λόγο είστε επιφυλακτικές απέναντί του), μπορώ να πω ότι ο Πετρετζίκης είναι εγγύηση στην κουζίνα. Συζητώντας με την κολλητή μου(ναι, γεράσαμε τόσο που συζητάμε για εκπομπές μαγειρικής!), έχουμε καταλήξει ότι κάθε συνταγή του που έχουμε δοκιμάσει(από την πιο απλή, έως την πιο εξεζητημένη) έχει πετύχει και μας έχει ικανοποιήσει.
Δεν ξέρω για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό -ίσως δίνει καλά tips, ίσως δίνει συνταγές χωρίς περιθώρια αποτυχίας- το συμπέρασμα είναι ένα: η επιτυχία είναι σίγουρη!

Το σημερινό αποτέλεσμα με δικαίωσε για τον πρωινό μου κόπο με το παραπάνω! Ό,τι και να πω είναι λίγο. Η μία εκ των δύο λαγανών εξαφανίστηκε, μάλιστα, εντός ολίγων ωρών, μετά μουγκρητών απολαύσεως εκ μέρους μου. Δοκιμάστε τη συνταγή, έστω του χρόνου, θα με θυμηθείτε! 
Αναμφίβολα, ο Άκης Πετρετζίκης είναι ο ήρωας της σημερινής ημέρας!

Μάλιστα, καθώς έτυχε η σημερινή γιορτή να συμπέσει με την υπέρλαμπρα βαρετή 87η τελετή απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, δε μπόρεσα παρά να χαρακτηρίσω τις συγκεκριμένες λαγάνες ως "Oscar material", άξιες βράβευσης δηλαδή με Όσκαρ.


ΥΛΙΚΑ

  • 500 γρ. αλεύρι σκληρό
  • 350 γρ. νερό
  • 10 γρ. μαγιά ξερή
  • 1 πρέζα ζάχαρη κρυσταλλική
  • 10 γρ. αλάτι
  • Ελαιόλαδο
  • Σουσάμι



ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Στο μπολ του μίξερ ρίχνουμε νερό, μαγιά και ζάχαρη, ανακατεύουμε και ρίχνουμε το αλεύρι και τη μαγιά. Στη συνέχεια, προσθέτουμε το λάδι και χτυπάμε καλά. Αφήνουμε το ζυμάρι να φουσκώσει.
Σε μια αλευρωμένη επιφάνεια, ανοίγουμε το ζυμάρι και του δίνουμε σχήμα με τη βοήθεια ενός πλάστη. Τοποθετούμε τις λαγάνες σε ταψί με λαδόκολλα, αλείφουμε με το ζαχαρόνερο και πασπαλίζουμε το σουσάμι. Αφήνουμε να φουσκώσουν και, στη συνέχεια, κάνουμε μικρά βαθουλώματα και ρίχνουμε λίγο ελαιόλαδο. 
Ψήνουμε στους 200 βαθμούς μέχρι να πάρουν ωραίο χρώμα.

Μπορείτε να δείτε την εκτέλεση βήμα-βήμα στο web tv.

Καλή Σαρακοστή!

7 σχόλια:

  1. Καλή Σαρακοστή Λιζάκι!

    ΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάναΛαγάνα!

    Αγαπώ Λαγάααναα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Σαρακοστή γλυκούλα!

      με αυτό το σχόλιο μου θύμησες αυτή την εικόνα! χαχαχαχαχαχαχα http://weheartit.com/entry/group/22972631

      Η λαγάνα είναι λατρεία, κυρίως η συγκεκριμένη!

      Διαγραφή
    2. Αχαχααχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!

      PizzaPizzaPizza :P

      Ωωω νααι! Σε καταλαβαίνω και εγώ μπορώ να φάω τόνους λαγάνας..χαχαχαχαχχα

      Διαγραφή
    3. Ένα σου λέω: μετά από αυτή τη λαγάνα αγάπησα ακόμη περισσότερο τον Πετρετζίκη!

      Διαγραφή